Sachets de thé #madeinfrance

Freeda Miranda | "Lagoon Series" Chawan

Référence 00352
€150.00
Épuisé
Détails du produit

Lagoon Series

Chawan

grès émaillé, cuisson haute temperature | high fired glazed stoneware

#madeinparis

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Née en Inde, et passionnée par la statuaire indienne, Freeda étudie l'archéologie à l'université St. Xavier's à Mumbai. Installée à Paris depuis 2008, elle y découvre la céramique et l'étudie notamment auprès de Kayoko Hayasaki et Anne-Claire Martin.

Elle oriente sa recherche vers des formes et des matières évoquant le passage du temps. Sa technique s'inspire de l'oxydation des métaux antiques et de l'érosion des structures minérales.

“Pendant mon enfance, je passais mes vacances d’été sur la côte sud-ouest de l’Inde, dans un petit village situé sur le plateau du Deccan. Les maisons et les murailles étaient constituées de roches magmatiques. rugueuses et texturées, à la patine noirâtre. Ces matières minérales se sont inconsciemment enracinées dans mon imaginaire d’enfant.

Ma maîtrise d'Histoire de l’Inde ancienne, m'a amenée à visiter de nombreux sites archéologiques en Inde, notamment Hampi, Ajanta et Ellora, Halebid, Mahaballipuram, Udaigiri et Ratnagiri, merveilles qui ont encore renforcé mon goût pour les "vieilles pierres".

Mon chemin personnel m'a aussi amené au contact d'objets ethnographiques aux patines façonnées par les rituels et le passage du temps. De multiples voyages professionnels en Australie m’ont fait découvrir des paysages bouleversants tels que les falaises escarpées des Blue Mountains, la fôret tropicale de Kuranda ou encore les formations rocheuses de Kangaroo Island. Lors de mon installation en France, la découverte des Alpes a été une mine d’inspiration qui ne cesse aujourd'hui encore d'influencer mon travail.”

Born in India, and passionate about ancient Indian art, Freeda studied archaeology at St. Xavier’s College, Mumbai. She discovered ceramics in Paris, where she lives since 2008, under the tutorship of Kayoko Hayasaki and Anne-Claire Martin.

Freeda directs her research towards forms and textures that evoke her interest in time worn patinas. Her work is inspired by the oxidation of antique metals and the erosion of mineral structures.

“My childhood summer vacations were spent in a coastal village in southwestern India, situated upon the ancient igneous rocks of the Deccan Plateau. Houses and boundaries are built with this telluric, eroded material, and echo the earth from which they came. Rough, and textured with a blackish-brown patina, these rocky structures unconsciously were ingrained in my young mind.

After I completed my Master's in Ancient Indian Culture (encompassing archaeology and ancient temple architecture, amongst other subjects), I travelled to various archaeological sites in India, including Hampi, Ajanta & Ellora, Halebid, Mahaballipuram, Udaigiri and Ratnagiri, each of which further cemented my combined interest in archaeology and mineral structures. Exposure to ancient Indian bronze sculptures and primitive wooden masks further augmented my occupation with that which is connected to the earth, endures history, and is transformed over time through natural forces.

Frequent travel to Australia for work introduced me to its varied landscapes, from the rugged cliffs of the Blue Mountains to the eroded organic structures of the Kuranda Rainforest and the remarkable rock formations on Kangaroo Island.

Now living my life in France, the Alps have deepened this mine of inspiration for geological textures and forms, mirrored in the grandeur of the mountains. This in turn nurtures the living pulse of my ceramic endeavors, nourishing their mineral and patinated veneers.”

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